Beton pro stavbu silnic a chodníků Praha - různé druhy nabízeného betonu
Společnost TBG Metrostav, s.r.o. vyrábí ve svých betonárnách v Praze betony různého druhu. Významnou skupinu nabízených betonů tvoří beton pro stavbu silnic.Při výstavbě dopravní infrastruktury má využití směsí pro stavbu vozovek stále větší využití. Konstrukce vozovek se skládá z vrstev, z nichž každá má svou nezastupitelnou funkci, podle které se volí správná receptura a třída pevnosti. Stabilizace cementem a kamenivo stmelené cementem jsou směsi kameniva s jasně daným oborem zrnitosti, cementu a vody. Tyto směsi se dopravují sklápěcími vozidly, jejich hutnění se provádí válcováním. Využívají se zejména jako podkladní vrstva liniových staveb, chodníků či odstavných ploch. Válcovaný beton je beton hutněný válcováním. Bývá používán pro velmi zatížené plochy a spočívá v uložení betonu, jeho zhutnění finišerem a následné převálcování betonu hladkými vibračními válci. Tato betonová plocha je prakticky ihned po válcování sjízdná. Válcovaný beton lze použít nejen pro silnice, ale také pro masivní hydrotechnické stavby. Podkladový beton je betonová směs z hrubého a drobného kameniva, cementu, přísad a vody, podle jasně dané receptury. Množství vody je přesně limitováno. Tento beton se hutní povrchovou vibrací. Slouží pouze jako podkladový beton pod další vrstvy vozovek. Mezerovitý beton je stejnozrnný betonu s definovanou mezerovitostí. V betonu je vyrobena kostra z frakcí hrubého kameniva. Zrna kostry jsou obalena a spojena maltou z cementu, vody a případně přísad. Mezerovitý beton lze využít k vytvoření podkladní vrstvy vozovky, jako drenážní výplně za rubem opěrných a zárubních zdí a mostních opěr nebo jako vyplnění liniových drenáží. Cementobetonový kryt je pokládán v jedné nebo ve dvou vrstvách (spodní konstrukční a vrchní obrusná). Důležitým ukazatelem je odolnost betonu proti mrazu a chemických rozmrazovacích látek (CHRL) v zimě. Hutnění těchto směsí probíhá strojově pomocí pomocí finišerů. Pevnostní třída dodávaných betonů pro výrobu silnic a chodníků je charakterizována zejména pevností v tlaku. Na našich www stránkách naleznete přehlednou tabulku příslušné třídy pevnosti na základě dříve používaného názvu technologie. Dále je důležitý stupeň vlivu prostředí a konzistence. I tyto informace blíže specifikujeme na našich www stránkách. V případě jakýchkoliv dalších dotazů nás kontaktujte.