Microsite byla topována dne:13.04.2016
ID microsite: 35276, počet zhlédnutí:  85
Zadavatelem microsite je firma

Ústav fyziky plazmatu AV ČR, v.v.i.

Tokamak - experimentální a teoretický výzkum - fyzika vnitřního a okrajového plazmatu

Ústav fyziky plazmatu je jedním z 53 vědeckých ústavů v České republice, které spadají pod Akademii věd ČR.

Ptáte se, co všechno u nás zkoumáme a na co máme zaměřené projekty? Je toho opravdu hodně!

Máme hned šest oddělení, ve kterých se zkoumá materiálová fyzika, plazma a další odvětví. Jedná se o následující oddělení:

- Termická plazma (teoretický i experimentální výzkum elektrického oblouku, modelování obloukových výbojů a proudů plazmatu)
- Materiálové inženýrství (fyzikální a chemické procesy v materiálech po jejich interakci s plazmatem)
- Impulsní systémy (nízké, střední a vysoké impulsní výkony)
- Laserová plazma (vytváření plazmatu z plynových terčíků)
- Tokamak (okrajové plazma, interakce plazmatu s elektromagnetickým vlněním, vývoj pokročilých diagnostických metod)
- Centrum TOPTEC

Dále se zabýváme a podílíme na následujícím výzkumu:

- interakce plazmatu s jinými skupenstvími hmoty
- řízené termojaderné slučování
- likvidace odpadů v proudu plazmatu
- využití elektrických výbojů
- plazmové stříkání a další činnosti, týkající se plazmatu
- generátory plazmatu

U nás dáváme šanci studentům, pro které je fyzika hlavní obor a mnohdy i náplň života. Spolupracujeme s ČVUT Karlovou Univerzitou v Praze. V roce 2006 bylo dokonce otevřeno nové studijní zaměření s názvem Fyzika a technika termonukleární fúze.

Ústav fyziky plazmatu PrahaÚstav fyziky plazmatuÚstav fyziky plazmatu - laboratořeÚstav fyziky plazmatu - zázemíŠkála evropských tokamaků s průřezem podobným ITERuV řezu zobrazený tokamak COMPASS

DALŠÍ MICROSITE FIRMY
Fyzika plazmatu, materiálové inženýrství- studium interakcí materiálů s vysokoteplotním plazmatem Praha

Fyzika plazmatu, materiálové inženýrství- studium interakcí materiálů s ...

Fyzika plazmatu v Praze, oddělení materiálového inženýrství se zabývá interakci plazmatu s pevnou a kapalnou fází.

Ústav fyziky plazmatu AV ČR, v.v.i.
Vědecký výzkum fyziky plazmatu a jeho aplikací Praha

Hlavní náplní Ústavu fyziky plazmatu AV ČR, v.v.i. je vědecký výzkum fyziky plazmatu a jeho aplikací. Naše činnost zahrnuje výzkum a vývoj těchto oblastí: - Termojaderné slučování (řízené) - Proces plazmového stříkání - Odstranění odpadů v plazmatu - ...

Vědecký výzkum fyziky plazmatu Praha

Společnost Ústav fyziky plazmatu AV ČR, v.v.i. se zabývá vědeckým výzkumem fyziky plazmatu. Více informací naleznete na našich webových stránkách.

Doktorské studijní programy